Handelsbetingelser

1. ANVENDELSESOMRÅDE

1.1 Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle handler, der gennemføres på hjemmesiden www.vinlandet.dk.

2. BETALING

2.1 Betaling sker ved bestilling under anvendelse af betalingskort. Vi tager ikke kortgebyrer. Gyldige betalingskort fremgår i forbindelse med kundens gennemførelse af bestillingsproceduren. Ved ønske om betaling ved bankoverførsel kan Vinlandet kontaktes for nærmere aftale. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Pengene vil blive trukket på betalingskortet, når varen afsendes fra butik/lager.

3. ORDREBEKRÆFTELSE

3.1 Umiddelbart efter kundens gennemførelse af en ordre registreres ordren hos Vinlandet, og der fremsendes herefter automatisk ordrebekræftelse til den af kunden oplyste mailadresse.

4. LEVERINGSTID

4.1 Levering sker normalt fra dag til dag, med mindre specifik leveringsdato er bestemt af kunden under ordre afgivelsen, såfremt bestilling er modtaget af Vinlandet inden kl. 12. Hvor dette ikke er muligt, eksempelvis fordi varen ikke er på lager i tilstrækkelige mængder, sker levering så snart det er muligt.

5. LEVERINGSOMKOSTNINGER

5.1 Leveringsomkostningen er pr. ordre kr. 80,00. Beløbet er fast og gælder op til køb for kr. 999,99 hvorefter leveringen er gratis.

5.2 Ved forsendelse af pakker benyttes GLS som fragtpartner
Ved forsendelse af større forsendelser på paller benyttes DSV som fragtpartner.

5.3 Leveringsomkostningerne er gældende for levering indenfor Danmarks grænser. Dog ikke ved særlige tillæg for levering til ikke-brofaste øer. Her
afholder kunden udgiften for tillægget eller dette aftales separat med Vinlandet.

5.4 Levering med GLS foregår til nærmeste GLS-pakkeboks. Levering med DSV er til kantsten, og indeholder ikke eventuelle tillæg som “opbæring” og
lignende.

6. MOMS OG AFGIFTER

6.1 Oplyste priser og beløb er inkl. 25 % moms og inkl. gældende afgifter.

7. REKLAMATIONSRET

7.1 Vinlandet yder to års reklamationsret i henhold til Købelovens regler om varekøb, når du handler hos os som forbruger. Det fremhæves, at reklamationsretten kan være begrænset til varens naturlige holdbarhed, og at denne forudsætter, at varen er opbevaret og i øvrigt blevet behandlet korrekt. Det præciseres, at kundens reklamationsret i alle tilfælde bortfalder to år efter leveringen.

7.2 I tilfælde af, at flasker er beskadiget ved leveringen, bedes dette angives på fragtbrevet. Umiddelbart efter leveringen bedes kunden kontrollere, at leverancen er korrekt både med hensyn til kvantum og med hensyn til, om vinene svarer til ordren. Såfremt kunden mener, at dette ikke er tilfældet, bedes kunden straks give skriftlig meddelelse til Vinlandet, da det letter reklamationsproceduren.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Vinlandet
Rødegaardsvej 199
5230 Odense M

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
1. Hvad er problemet?
2. evt. beskrivelse af hvordan er problemet opstået?

8. FORTRYDELSESRET

8.1  Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til vin@vinlandet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.)

Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved aftalens indgåelse, og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

9. RETURVARER

9.1 Ved kundens returnering af varer til Vinlandet skal dette ske til følgende adresse:

Vinlandet
Rødegaardsvej 199
5230 Odense M
Cvr-nr.: 29583137

9.2 Returnering af varer kan ske ved selv at aflevere varerne på adressen i butikkens åbningstid eller ved for egen regning at returnere varerne til Vinlandet:

Vinlandet
Rødegaardsvej 199
5230 Odense M
Cvr-nr.: 29583137

Hvis kunden selv afleverer returvarer på adressen, opfordrer Vinlandet kunden til at tage kontakt og aftale tidspunkt, for at undgå forgæves indlevering, samt at kunden tydeligt markerer indleverede returvarer således:

Vedr. Vinlandet
Returvarer vedr. [indsæt ordrenummer fra købet i webshoppen]

9.3 Det fremhæves, at returnering af varer alene kan ske, hvor dette på forhånd er meddelt med Vinlandet. Vinlandet accepterer ikke modtagelse af varer pr. efterkrav eller lignende, og sådanne forsendelser vil således blive afvist.

10. PERSONLIGE OPLYSNINGER OG DATAPOLITIK / COOKIES

10.1 For at en ordre kan gennemføres, skal kunden oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Informationerne anvendes udelukkende til opfyldelse af ordren og, hvis kunden accepterer dette, til udsendelse af tilbud og andet markedsføringsmateriale. De afgivne oplysninger transmitteres og opbevares elektronisk af Vinlandet. Opbevaringen sker i ukrypteret form, men på betryggende vis.
Personoplysningerne registreres hos Vinlandet og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

10.2 Vinlandet sælger aldrig kundeoplysninger til tredjemand.

10.3 I forbindelse med kreditkortbetalingen overføres der visse finansielle data til DIBS, og dette sker via en krypteret SSL-forbindelse i henhold til gældende forskrifter. Transaktionen håndteres via DIBS, og Vinlandet opbevarer ikke kundens kreditkortoplysninger.

10.4 I forbindelse med benyttelsen af www.vinlandet.dk lagres cookies på kundens PC, herunder eventuelt i forbindelse med, at systemet skal kunne huske kundens brugernavn og adgangskode.

10.5 Kunden har til enhver tid ret til at få indsigt i registrerede oplysninger om kunden samt til at få foretaget nødvendige rettelser, ligesom kunden har ret til at gøre indsigelse mod fejlagtige registrerin¬ger eller registreringer, der ikke er lovpligtige. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. I sådanne tilfælde rettes henvendelse til den dataansvarlige hos

Vinlandet
Møllevej 28
5260 Odense S
Cvr-nr.: 29583137
e-mail vin@vinlandet.dk

Dertil kan der ligeledes rettes henvendelse ved spørgsmål om beskyttelsen af personoplysninger.

Den dataansvarlige på vinlandet.dk er Vinlandet.

11. KUNDESERVICE

11.1 Vi besvarer mails indenfor 24 timer i hverdagen. Vinlandet.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.

12. BØRN OG UNGE UNDER 18 ÅR

12.1 Du skal være fyldt 18 år for at handle på Vinlandet.dk

13. KONTROLRAPPORT

13.1 Find information om Fødevarestyrelsens kontrolrapport.

14. GAVEKORT

14.1 Fra www.vinlandet.dk kan der erhverves elektroniske gavekort. Elektroniske gavekort er kun gældende for handel på www.vinlandet.dk

14.2 Det købte elektroniske gavekort sendes til købers afgivne mail som vedhæftet PDF.

14.3 Elektroniske gavekort har en gyldighedsperiode på 36 mdr. fra købsdato.

15. KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte:

Vinlandet
Møllevej 28
5260 Odense S
Att.: Thomas Pedersen
E: vin@vinlandet.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Vinlandet.dk
Møllevej 28
5260 Odense S
E-mail: vin@vinlandet.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________     Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 4.12.2019